【技術文】煤氣費單點解咁貴?

開虛擬銀行戶口,可享11% Apple服務簽帳回贈、20%Netflix/viu訂閱回贈等、5% foodpanda回贈。詳參:https://cuhkinfo.blogspot.com/2021/07/blog-post_26.html

「煤氣費單點解咁貴?」——好多人一收到張煤氣單就會問呢一句。其實有得解的。看本篇文章時,請保持清醒。因為若然你不清醒,睇左都冇用。


要知道煤氣費點解咁費,就要知道煤氣費單收既係咩錢。

煤氣費 [包括煤氣標準收費+燃料調整費
常見問題:點解要分開兩舊黎計?因為標準收費係每個月固定的,而燃料調整費會根據石腦油(咁上下)既價格黎變動。如果痴埋一舊黎出,就唔清楚,所以一定要斬開兩舊黎出。
保養月費 [$9.5,每個月都要收]
常見問題:點解個個月都收我$9.5?其實諗落你係有賺的。俾完$9.5你就可以無限次call人上黎整爐。你而家是旦出去搵個師傅上黎幫你check 下,檢查費坐底就$100,維修、零件當然另計。而家$9.5包檢查、維修其實抵到爛。當然你唔洗check唔洗維修的話可能對你冇咩用,但你同買危疾保險一樣都求個保障,你會想自己一定有危疾先抵返嗎?可能你又會問,我中意每次比,唔得咩?仲咩焗我個個月都要比?煤氣呢家野同其他野唔同,如果壞,甚至漏氣係有機會有危險的,如果要你諗過度過,做完一輪決定先至報修,可能已經爆左。所以人地焗你比有佢原因的。
按金 [公屋$300;其他$600。開戶時交一次,結戶時會退]
分期[買爐的話有時可選免息分期,分期就會入煤氣單收]
零件/工程費  

覺得煤氣單貴時,唔好淨係睇個大數,要睇breakdown。好多時貴就貴在分期、零件費同工程費度,如果自己買過爐,做過工程的話,自己要心中有數。
———
睇到呢度,提提大家,繼續保持清醒。

「煤氣費」點解咁貴?

咁你就要知道有咩因素會影響煤氣用量。

1. 季節。
冬天一定比夏天用得多煤氣(所以煤氣費會貴。)
原因:冬天氣溫本身低,水管入水的溫度會低過夏天。假設:
冬天室溫 12度  -> 水溫應該差唔多都係12度 -> 你開37度的水 =>升溫 25度
夏天室溫 25度  -> 水溫應該差唔多都係25度 -> 你開37度的水 =>升溫 12度

在同樣的時間之下,要令d 水升溫25度所用既煤氣,係一定會比升溫12度所用既煤氣多。而且係會多好多,升既溫度多一倍,用既煤氣雖然未必多足一倍,但多50%-70%其實好合理。唔信你自己睇下,你每年12月-2月d煤氣用量係咪特別多?

2. 你用緊咩爐。
呢度主要講熱水爐,唔講煮食爐,點解?下面會講。
用出水量高既熱水爐,用既煤氣一定會多過出水量低既熱水爐。
煤氣熱水爐係即熱式的,即係佢每一分鐘會出水若干公升(而唔係儲水式)
假設你用緊隻16公升既熱水爐,即每分鐘出水16公升。
對比你用緊隻6.8公升既熱水爐,即每分鐘出水6.8公升。
邊部用煤氣用得多d呀?呼之欲出啦。

另外,要留意你係咪用緊d有pre-heat功能既熱水爐。
點先叫做pre-heat功能既熱水爐?一般煤氣公司d model有個Q字個d就係,例如咩咩咩TFQL個d.... 不過其實除非你係有錢仔(呢d爐唔平),定係真係屎忽痕(冇事冇幹買咁貴既爐把鬼?)先會主動買呢d爐.....
不過呢d爐有好多都係隨樓附送的。(想知自己係咪用緊呢隻爐?好簡單,睇下你d panel有冇pre-heat呢個button,有就係)
點解用呢d爐煤氣費會咁貴呢?全因為pre-heat呢個button,呢個button 你一按落去,即使冇用熱水,佢都仲係會幫你熱著d水,以備你隨時使用。個原理就同你去某d高級中菜廳,佢兜茶下面會有個爐仔燒著,令兜茶唔會凍。只不過中菜廳用既係蠟蠋,而煤氣爐用既係煤氣。咁你而家大概可以理解到點解煤氣費會貴。
一般開煤氣既師傅都會同客講呢樣野,而且好多時都會幫你關左先。但有時屋企人按到,或者你搵agent開門,agent冇話你聽師傅同佢講左d咩,咁就出事。

3. 使用習慣
其實廢話。你屋企有幾多人?你地一日沖幾多次涼?每次沖涼幾耐?沖得多沖得耐當然用既煤氣就會多。

4. 讀數?
拎黎計單既讀數係咩讀數?估計讀數?抄錶讀數?報錶讀數?
如果係估計讀數:去睇下個錶啦,睇下有冇估大到。有就打去熱線改單。
如果係抄錶讀數:有機會你之前長期冇報錶,所以有人抄錶之後,同你adjust番個數。而個個數唔係你一個月用既煤氣,而係低估期間既煤氣用量。假設,你2年冇報錶,每個月估少你3度,3度X24個月 = 大約一千大洋。抄錶員上門抄好少會抄錯,不過你都可以去睇下個錶。錯左就約人上黎抄過。
如果係報錶讀數:去睇下個錶,有冇報錯。另外,有d 人亂報錶都可能會出問題。例如加價前執輸行頭,慘過敗家地一報報左500度,咁之後d單d數就會亂......出左問題,鬼叫你亂報咩。


*點解唔講煮食爐?因為用唔用煮食爐其實分別不大。好多人成日問,點解我冇用煤氣煮食,都要比咁貴煤氣?但其實就算你一日煮十餐都好,用既煤氣都唔會多。點解呢?想像一下:

煮食爐煲水,你開一煲室溫的水,用大火要煲到37度,要幾耐?起碼2分鐘。
熱水爐沖涼,每一秒鐘都有37度既熱水出緊,你就可想而知熱水爐既火力比煮水爐大好多好多倍。

而且要留意既係,煮食爐你會開大火開幾耐?煮一餐,我估最多咪開十分鐘,咩都夠。你唔會開夠半個鐘,一個鐘的,因為如果你咁樣煮法只會有兩個結果,一係燶,一係燒左間廚房。咁所以睇到呢度你要明白點解冇用煤氣煮食,但好似冇咩變動。


還清醒嗎?睇到呢度,我唔希望會聽到你問:我屋企三個人,我朋友屋企五個人,點解我用既煤氣費仲貴過佢呀?

不過如果你真係想問,我都會答埋你:你屋企用咩爐呀?人地屋企用咩爐呀?你屋企一人沖幾多次涼?人地呢?沖一次涼要搞幾耐?人地呢?

當然會有人會信心滿滿地話自己沖一分鐘就可以出黎。咁我就真係要恭喜你,因為你可以去申請世界記錄。

———

常見問題:
1. 點解一下就收我480度,要百幾蚊,我邊有用咁多?
首先你要搞清楚一樣野,度數同MJ兆焦耳既分別。度數係要換算做兆焦耳先可以計到煤氣費。1度 = 48兆焦耳。所以你張要交百幾蚊既單,係480兆焦耳(=10度),而唔係480度。都話睇單要清醒d架啦。

480度煤氣要交六千幾的

2. 點解保養月費收左我百幾蚊?
我建議你拎把間尺間著黎睇,同埋保持清醒。

3. 點解一張單收我兩個月?我明明張張單都有交?
煤氣單default 係兩個月出一次,所以有兩個月既數係好正常的。

4. 如果煤氣費真係突然貴左好多,而屋企既用煤氣習慣(熱水爐)冇變,而你又有按時報錶的話,咁一般原因有兩個:
漏氣:不過通常漏左你會聞到。有懷疑就要盡早報檢查。
錶有問題:搵人上黎驗錶,不過會收你$50,check到有問題就免收,而且會trace番以往六個月既數黎調整。不過我既意見:除非條數真係好離譜(差四位數或以上),否則要驗錶其實唔係好化算。點解?以後再講。

5. 仲係唔明?
清醒地睇完一次都唔明,咁就清醒地打上熱線問喇。


開虛擬銀行戶口,可享11% Apple服務簽帳回贈、20%Netflix/viu訂閱回贈等、5% foodpanda回贈。詳參:https://cuhkinfo.blogspot.com/2021/07/blog-post_26.html